Huren

Bent u op zoek naar een woning voor uw medewerkers?

Bij Inka Housing kunt u flexibel huren. Huurperiodes vanaf 1 week tot onbepaalde tijd behoren tot de mogelijkheden. U kunt de gehele woning afnemen of alleen een kamer. Wanneer u alleen een kamer afneemt, zal uw werknemer de woning delen met andere huurders. De werkwijze is gelijk aan wanneer u een gehele woning wilt huren.

  • Flexibele huurperiode

    Vanaf 1 week tot onbepaalde tijd.

  • Maandelijks opzegbaar

    U kunt flexibel opzeggen, zonder dat u langer aan een contract vastzit.

  • SNF keurmerk

    Onze woningen zijn volgens de SNF norm ingericht en worden goed onderhouden.

Wat krijg ik als ik een woning huur bij Inka?

Inka Housing biedt een volledig gemeubileerde woning of kamer inclusief:

  • Gas, water & stroom
  • Internet
  • Beddengoed & bedlinnen
  • Wasmachine & droger

U krijgt een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand. Hierin kunt u aangeven of u gebruik wilt maken van onze schoonmaakdienst.

Op zoek naar een woning voor uw buitenlandse medewerkers?

Stappenplan bij huren van een woning

Wij nemen u graag even mee door de stappen die ervoor zorgen dat u kunt beschikken over passende woonruimte voor uw buitenlandse medewerkers.

Stap 1: Introductiegesprek


U deelt uw zoekvraag met ons

U heeft contact met ons opgenomen. Allereerst bedankt voor uw interesse in onze dienst! Wij willen u zo goed en snel mogelijk helpen. Wij vernemen graag van u de regio en huurperiode waarin en het aantal personen waarvoor u huisvesting zoekt.

Wij gaan voor u op zoek

U hoort direct van ons of wij een woning beschikbaar hebben die aan uw zoekvraag voldoet. Als wij niet direct een woning beschikbaar hebben, verwijzen wij u door naar één van onze concullega’s zodat u zo snel mogelijk aan huisvesting geholpen bent. Daarnaast maken wij hier intern een melding van en zoeken wij op de achtergrond met u mee. 

Stap 2: Woningmatch


Wij hebben huisvesting voor u gevonden

We hebben en match! Zodra wij een geschikte woning hebben gevonden vinden wij het belangrijk dat u weet waar de medewerkers zullen verblijven. Dit doen wij door middel van impressiefoto’s en/of een afspraak met u op locatie. Wanneer u interesse heeft in de locatie zullen wij deze voor u reserveren. Wilt u weten welke inventaris wij in een woning plaatsen? Zie hier onze inventarislijst.

U gaat akkoord met de huisvesting

Wanneer u net als ons het gevoel heeft dat het en geschikte woning is voor uw (buitenlandse) medewerkers, geeft u ons akkoord. Wij maken over het algemeen voor de samenwerking een contract op en is verder niet meer per woning nodig. Een schriftelijk akkoord is voldoende. Na akkoord vertellen wij u hoe en waar u aan de sleutel kunt komen en wie uw contactpersoon is bij calamiteiten. 

Stap 3: Het verblijf


De woning wordt voor het eerst betreden

Nadat uw medewerker de sleutel van de afgesproken plaats heeft gehaald, kunt u gebruik maken van de woning. De woning zal netjes voor uw aankomst zijn schoongemaakt. Wij hebben de bedden alvast opgemaakt zodat uw medewerkers na een (lange) reis de mogelijkheid hebben om meteen te ontspannen.

De woning wordt bewoond

Wij streven er naar om uw medewerkers zo comfortabel mogelijk te laten wonen in onze huisvesting. Onze inventaris en goed internet zullen hier dan ook aan bij moeten dragen.

Naast het comfort van de bewoners is het in een goede staat houden van de woning ook belangrijk voor ons. Om aan beide verwachtingen te kunnen doen hebben wij huisregels en periodieke controles.

Onze huisregels zijn hier en in de woning (als poster en uitgebreider in de map) te vinden. Om ervoor te zorgen dat de huisregels goed te begrijpen zijn hebben wij deze vertaald in diverse talen en gebruik gemaakt van afbeeldingen.

De Regiocoördinatoren (RC) van Inka Housing zullen periodiek de woning controleren. Hierbij letten zij op hoe er geleefd wordt in de woning, maar zijn er ook om de veiligheid en het wooncomfort optimaal te houden voor de bewoners. Op onze pagina ”Regio indeling” vind u welke woning door welke RC beheert wordt.

Er is iets mis met de huisvesting

Het kan altijd voorkomen dat er iets kapot gaat, ontbreekt of niet lekker loopt. Bewoners kunnen dit zo snel mogelijk melden bij de Regiocoördinator. Zij zullen het probleem zo snel mogelijk verhelpen en hierop toezien. Binnen onze organisatie is dit de snelste manier voor een goede oplossing. De contactgegevens staan op de huisregelposter vermeld. U heeft deze gegevens verkregen bij het akkoord met de woning.

De woning komt leeg

De woning kan zowel van uw kant als die van ons om diverse redenen terug komen. Wanneer u bij ons wilt opzeggen kan dit gemakkelijk via ons contactformulier. Wij bevestigen vervolgens uw opzegging per e-mail.

Wanneer de woning terug komt naar ons dient de woning bezemschoon te zijn. Ook zien wij graag alle sleutels terug van de bewoners.

Vervolgens hopen wij u in de toekomst weer van dienst te kunnen zijn.

Meer weten?

Services

Om u volledig te ontzorgen bieden wij de volgende services:

  • Periodieke controles: Onze ervaring leert dat men hierdoor beter met de woning omgaat en wij tijdig kunnen verbeteren in plaats van achteraf verrekenen.
  • Slimme thermostaat (ICY): Zo kunnen wij de stookkosten in de hand houden terwijl uw medewerkers van een warme woning kunnen genieten als zij thuis zijn.
  • Snel ter plaatsen: Onze collega’s (Regiocoördinator, technische dienst en schoonmaakdienst) kunnen snel ter plaatsen komen omdat zij in de regio woonachtig zijn. Mochten er problemen zijn in de woning meld dit dan zo snel mogelijk aan de regio coördinator. Zij lossen het probleem vervolgens zo snel mogelijk op.

Wat zit er in de woning?

Inka Housing biedt een volledig gestoffeerde en gemeubileerde woning inclusief:

  • Gas, water & stroom
  • Wasmachine & droger
  • Internet
  • Beddengoed & bedlinnen

Huisregels

Om het voor alle belanghebbende partijen zo prettig mogelijk te maken hebben wij huisregels opgesteld. Wij hebben een huisregel map en huisregelposter opgesteld in diverse talen en met afbeeldingen. In de map staan de huisregels nog verder toegelicht dan op de poster. Hierop staan ook de belangrijkste contactgegevens van Inka Housing en de hulpdiensten in Nederland. Mochten huisregels niet worden nageleefd, zal Inka Housing na een waarschuwing, op passende wijze maatregelen treffen.

Wilt u meer weten? Wij geven persoonlijk advies.